PayTraq Latvija

Kas ir "Kontu plāns"?

Posted in grāmatvedība, PayTraq U, grāmatvedības uzskaitē

Ikreiz, kad Jūs nosakāt grāmatvedības struktūru savam uzņēmumam, grāmatvedības kontu plāns ir viena no pirmajām lietām, kura Jums būs nepieciešama, lai uzsāktu grāmatvedības uzskaiti.

Par laimi, ar izcilu tiešsaistes grāmatvedības sistēmu, var izveidot savu kontu plānu vienkārši un zibenīgi ātri, un nekas nevarēs stāties Jums ceļā, lai uzsāktu uzņēmuma finanšu uzskaiti!

Pirms mēs apspriedīsim to, ko Jūs atradīsiet kontu plānā, mums ir jāsniedz atbilde uz šādiem jautājumiem - kas tieši ir grāmatvedības kontu plāns un kāpēc tas ir tik svarīgs.

Grāmatvedības kontu plāns ir sakārtots kontu uzskaitījums, kuru noteica uzņēmuma vadība un kurš ir piemērojams virsgrāmatas ierakstu veikšanai.

Katram finanšu darījumam tiek piešķirts noteikts konts. Piemēram, uzņēmuma vajadzībām Jums būtu jāzina, no kurienes nāk nauda, un, kur tā aiziet! Katru reizi, kad uzņēmumā ienāk nauda - uzņēmuma ienākumi, vai kad nauda aiziet no uzņēmuma - izdevumi, Jūs sasaistīsiet šīs darbības ar kontiem, norādītiem uzņēmuma kontu plānā.
Uzņēmuma kontu plāns ir tādas informācijas apkopošanas un strukturēšanas rīks.

Uzņēmumam ir iespēja pietiekami elastīgi, pielāgot savu kontu plānu uzņēmuma vajadzībām, tostarp pēc nepieciešamības pievienot jaunus kontus.

Katram kontam no kontu plāna ir piešķirts nosaukums un unikāls numurs, pēc kura to var identificēt. Kontu numuri, kā parasti ir četru ciparu kodi, reizēm garāki, piemēram, ar cipariem 2620 apzīmē bankas kontu.

Kontu plāns patiesībā ir Jūsu uzņēmuma visas grāmatvedības sistēmas pamats.

Iztēlojieties to kā milzīgu kartotēku, kurā katra atsevišķa mape ir viens no uzņēmuma kontu plāna kontiem, kur katra un ikviena efektīvi un loģiski sakārtota tā, kā Jūs varat viegli piekļūt, ērti saglabāt un vienmēr zināt svarīgu Jūsu uzņēmuma pašreizējo finanšu informāciju.

Šāda veida informācija ir nepieciešama, lai pieņemtu pārdomātus lēmumus un paplašinātu savu uzņēmējdarbību. Turklāt tā būs noderīga, atklājot informāciju par uzņēmuma finanšu rādītājiem trešajām personām, piemēram, partneriem, investoriem vai akcionāriem.

Kāda veida konti būs iekļauti uzņēmumu kontu plānā? Tas būs atkarīgs no uzņēmuma darbības veida un Jūsu prasībām grāmatvedības uzskaitei.

Kā jau minējām šī raksta sākumā, kontu plāns ietver kontu uzskaitījumu aprakstu.

Daļēji šis apraksts ietver konta veidu, konts var būt debeta konts, gan kredīta konts (t.i., vai konts palielinās vai samazinās, kad tiek debitēts vai kreditēts).

Izvēloties piemērotāku grāmatvedības programmu, var būt ļoti noderīgi ja var iestatīt savu kontu plānu, jo kontu sarakstu var pielāgot tieši Jūsu uzņēmējdarbības vajadzībām.

Veicot sava uzņēmuma profila izveidi grāmatvedības sistēmā PayTraq pēc noklusējuma tiek izvēlēts kontu plāns atkarībā no valsts, kurā ir reģistrēts Jūsu uzņēmums.

Līdz ar Jūsu uzņēmuma attīstību un paplašināšanos, kontu plāns var būt mainīts un papildināts. Jūs varat viegli rediģēt, pievienot pavisam jaunu kontu noklusējuma kontu plānā vai mainīt kontu uz neaktīvu ja tas vairs netiek izmantots.

Jūs varat piekļūt Jūsu kontu plānam jebkurā laikā un uzņēmumam var būt tik daudz kontu, cik Jūs vēlaties.

Jūs varat viegli apskatīt savu kontu plānu:
Mans uzņēmums -> Iestatījumi -> Grāmatvedība -> Kontu plāns.